בליכוד מתנגדים לדרישת בנט שמצהיר "אתנגד לצירוף ישראל ביתנו"

    אנחנו לא מנהלים משא ומתן מחודש על פתיחת ההסכמים הקואליציוניים עם אף שותפה, לרבות הבית היהודי. ההודעה של מפלגת הבית היהודי פוגעת ביכולת להשלים את הרחבת הממשלה הלאומית, ואני מצפה מראשי הבית היהודי לנהוג באחריות המתחייבת. ראוי כי דיונים הנוגעים לקבינט יתקיימו בו
    איתי גדסי No Comments on בליכוד מתנגדים לדרישת בנט שמצהיר "אתנגד לצירוף ישראל ביתנו"

    המו"מ בין 'הליכוד' ל'ישראל ביתנו' היה אמור להסתיים זה מכבר, אך קשיים שצצים ברגע האחרון, מעכבים את חתימתו • האם קרא מאיים בהתפטרות? • ליברמן התנצל על כינויי הגנאי שהצמיד לנתניהו • סיכום הצהרות בישיבת הסיעות

    צילום: Miriam Alster/Flash90
    אנחנו לא מנהלים משא ומתן מחודש על פתיחת ההסכמים הקואליציוניים עם אף שותפה, לרבות הבית היהודי. ההודעה של מפלגת הבית היהודי פוגעת ביכולת להשלים את הרחבת הממשלה הלאומית, ואני מצפה מראשי הבית היהודי לנהוג באחריות המתחייבת. ראוי כי דיונים הנוגעים לקבינט יתקיימו בו
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משבר נוסף בדרך להרחבת הקואליציה: למרות שלפי התכנון ישראל ביתנו וליברמן היו אמורים לחתום על ההסכמים הקואליציוניים כבר הבוקר, ליברמן טרם חתם בשל חילוקי דעות עם שר האוצר כחלון על סוגיית הפנסיות לעולים.

    אך במקביל, שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מציב אולטימטום משלו לצירוף ליברמן לממשלה. ודורש מראה"מ נתניהו למנות מזכיר צבאי לחברי הקבינט, כדי שלשרים יהיה נגיש יותר מידע בטחוני. לדברי מקורבי בנט, רק בתנאים אלו יסכים בנט שליברמן יצורף לממשלה.

    ככל הנראה ‏נפתלי בנט הבין שנתניהו לחיץ וסחיט והחליט לזעזע את הקואליציה. בפעם האחרונה שחברי הכנסת דודי אמסלם ונגוסה סחטו את ביבי, זה נגמר במו"מ עם המחנה הציוני.

    מבין האישים הבכירים בפוליטיקה, נחשבים בנט וליברמן לטוענים הבולטים לכתר שר הביטחון. שניהם בעלי שאיפות להגיע לעמדת הנהגת המדינה ביום שאחרי נתניהו, וזקוקים לרזומה ביטחוני שיעטר את קורות חייהם ויעניק להם את ההילה הנחוצה למנהיג בישראל.

    ואולי גם זאת הסיבה שבנט בוחר להכשיל ברגע האחרון את כניסתו של איווט לתפקיד הנחשק.

    השר יריב לוין, ראש צוות המו״מ הקואליציוני הגיב ואמר "אנחנו לא מנהלים משא ומתן מחודש על פתיחת ההסכמים הקואליציוניים עם אף שותפה, לרבות הבית היהודי. ההודעה של מפלגת הבית היהודי פוגעת ביכולת להשלים את הרחבת הממשלה הלאומית, ואני מצפה מראשי הבית היהודי לנהוג באחריות המתחייבת. ראוי כי דיונים הנוגעים לקבינט יתקיימו בו."

    נתניהו בטוח

    בנימין נתניהו פתח ישיבת סיעת הליכוד במילים הבאות: "אנחנו פותחים את כנס הקיץ של הכנסת ובפנינו גם אתגרים גדולים וגם הזדמנויות לא מעטות. הזדמנויות אלה נובעות בין השאר משינויים שמתרחשים באזור ואני עובד עליהם וכמובן גם אתגרים לא מבוטלים, בכל התחומים המרכזיים בחיינו. אנחנו נפעל להרחיב את הממשלה ואנחנו עושים זאת כדי להמשיך להוביל גם בביטחון, גם בכלכלה, ברוך השם יש לנו עכשיו גם את מתווה הגז המתוקן שאנחנו נפיק גז למען מדינת ישראל ונפעל לרווחתם של אזרחי ישראל. לביטחון, לכלכלה, לרווחה, לאנרגיה, וגם לשלום. אנחנו פועלים ורוצים לקדם תהליך שלום עם ביטחון, אלה לא מילים בעלמא, זו המדיניות ואני מתכוון להוביל אותה. לשם כל היעדים הללו אנחנו צריכים ממשלה רחבה ככל האפשר. זה היעד שלי, זה תמיד היה היעד ואני מקווה שבעזרתכם ובעזרת השם נממש אותו בימים הקרובים".

    גירסת בנט

    בנט עצמו השיב לדברים בישיבת הסיעה ואמר "בימים האחרונים מתגלים הצדדים הבעייתיים בהתנהלות הקבינט הביטחוני של מדינת ישראל בצוק איתן, שבאים לאחר כשלים דומים שהיו במלחמת לבנון השנייה. חברי הקבינט לא שותפו במודיעין איכותי, לא הוכשרו כראוי לתפקידם, ולכן לא תפקדו כראוי בשעת מבחן כאחראים על צה״ל. הדברים ידועים, ועלינו לתקנם.

    בַשנתיים וַחצי האחרונות פניתי לראש הממשלה מספר פְעמים בדרישה זו, כולל במשא ומתן הקואליציוני. לצערי, דבר לא התקדם. לפיכך, העברתי אמש לראש הממשלה דרישה ליישום תכנית לתיקון ליקויי הקבינט, כצורך חיוני לביטחון ישראל ולשמירה על ביטחון אזרחי ישראל וחיילי צה"ל.

    רבותיי, אנחנו לא יודעים מתי תפרוץ המלחמה הבאה. חבר קבינט לא צריך לחזר על הפתחים כדי לקבל מידע, אי אפשר לקבל החלטות על בסיס מידע חסר. והגעה באופן עצמאי לשטח לא צריכה להיות הדרך, למרות שֶכְּשֶאֵין ברירה – עשיתי זאת. וטוב שעשיתי. אין אחריות בלי סמכות. אני מבין שאנחנו בימים של שינויים קואליציוניים. איננו דורשים כעת תפקיד כלשהו, איננו דורשים תקציב, רק לשמור על חייהם של אזרחי ישראל."

    בישיבת הסיעה של ישראל ביתנו אמר אביגדרו ליברמן כי הדרישות שלנו היו עקביות מאז הבחירות. לו כבר אחרי הבחירות היו מציעים לנו את תיק הבטחון ורפורמה בביטוח הפנסיוני היינו מקבלים זאת כבר אז. "‏היינו מוכנים להתפשר על לא מעט נושאים והתפשרנו- בנושא דת ומדינה ועונש מוות למחבלים. לא מוכנים להתפשר על הבטחון ועל הרפורמה הפנסיונית.‏ אנחנו לא באים למו"מ שמישהו יזרוק לנו עצמות. לצערי, את ההצעות שקיבלנו ממשרד האוצר אנחנו לא יכולים לקבל".

    ‏על אורלי לוי אמר ליברמן:"מוזר שבמשך שבע שנים לא שמעתי שום הערות אלא שבחים. רק אחרי שהבינה שלא תהיה שרה".

    דרעי: מברך על הרחבת הממשלה

    יו״ר שס ושר הפנים, אריה דרעי, עידכן היום בישיבת הסיעה על ההסכם הקואליציוני המסתמן עם סיעת ישראל ביתנו וצירופה לממשלה. לדבריו "אני מעדיף ממשלה רחבה יותר ואני מקווה שהיום המשא ומתן יגמר. יש לסיים את העניין במהרה ולהתחיל לעבוד, כיוון שיש משימות רבות העומדות לפתחנו".

    בהקשר לנושאי דת ומדינה אמר שר הפנים: ״דאגנו לכך שכל נושא הקשור לסטטוס קוו או לקווי היסוד לא יעלה לדיון. הוסכם שכל חקיקה או יוזמה הקשור לדת ומדינה תחייב הסכמה של כל מרכיבי הקואליציה. הדבר נעשה, בראש ובראשונה, מתוך רצון לייצב את הממשלה ולאפשר לה להשלים את ימיה״.

    דרעי גם סיפר כי הציעו לש״ס את ועדת הפנים תמורת ועדת החינוך אך ש״ס השיבה בשלילה, כיוון שנושא החינוך הוא חשוב מכדי לוותר עליו״.

    שר הפנים הציג את הדברים החשובים שש״ס תקדם במושב הקרוב ובראשם הוזלת תעריפי המים.

    השר דרעי אמר: ״מאוד שמחתי לראות שהוזלת תעריפי התחבורה, אשר קידמנו במקביל, כבר תאפשר למשפחות שלמות לנסוע באוטובוסים, בל״ג בעומר, להילולת הרשב״י

    השר הוסיף: ״אני מצטער על עזיבתו של משה יעלון את הממשלה. קראתי לו להישאר אך לצערי הוא בחר להתפטר. יעלון מילא את תפקיד שר הביטחון במקצועיות ואחריות, ראיתי בו שותף אמיתי, עבדתי איתו בישיבות הקבינט וצר לי על עזיבתו.

    ולכל החוששים אני אומר: שר הביטחון המיועד אביגדור ליברמן יהיה שר ביטחון טוב, אחראי ומקצועי. הממשלה הזאת תמשיך עד סוף הקדנציה ואין לי ספק שהממשלה הזאת תעשה מה שטוב לעם ישראל ותאחה את הקרעים שאנו רואים בעם".

    הרצוג מרגיע

    ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני ח"כ הרצוג אמר בישיבת הסיעה: "עברנו תקופה לא קלה. אני שמח שהסיעה מתכנסת בהרכב מלא.

    השלב הזה מאחורינו ואני קורא ומבקש מכולם לחזור לפסים של שיתוף פעולה, לכידות, ומאבק משותף בברית הקיצוניים שמאיימת על עתיד המדינה. כבר אמרתי אמש בישיבת הסיעה שבה לובנו הדברים שכולנו בני אנוש ויכולים לעשות טעויות. אני עומד מאחורי הצעדים שעשיתי באמונה שלמה ולוקח עליהם אחריות. הציפיה של הציבור מאיתנו כעת היא להסתער ביחד, ולנהל את מאבקינו כנגד ברית הקיצוניים בכל הכח, בדרך עניינית ובכבוד הדדי.

    יש לנו סיעה גדולה מאוד – 24 חברים וחברות. זו מתנה שההיסטוריה נתנה לנו- להילחם על עמדותינו ועל אמונותינו בכח פוליטי גדול וחזק, כח שיכול להתחזק ובוודאי שהוא אלטרנטיבה. יש פה סיעה מרשימה שכוללת את טובי חברות וחברי הכנסת. אני מציע שנדבר על העבודה המשותפת מכאן ואילך תוך תיאום פעולות מירבי בין כל חלקי הסיעה וחבריה. ביחד נסתער ונכבוש את היעד"



    0 תגובות